FAQ

WANNEER KRIJG IK MIJN BESTELLING BINNEN ALS IK VANDAAG BESTEL?

Bestellingen die voor vrijdag 17:00 uur binnen zijn, worden de week erop gebrand en vanaf woensdag verzonden. De koffiebranders van KoffieWerkt branden op bestelling om de versheid en kwaliteit van de koffiebonen te waarborgen, vandaar dat er een langere doorlooptijd is. Wil je niet na hoeven denken over bestellen, voorraad en levering? Neem dan een koffieabonnement zonder verplichting.

KAN IK EEN SPOEDBESTELLING PLAATSEN?

In principe branden de koffiebranders eens per week. We willen je natuurlijk graag helpen, en adviseren om bij een spoedopdracht contact met ons op te nemen via de Live Chat, telefonische 085 303 59 26 of per mail info@koffiewerkt.nl

IK HEB DE DEADLINE VAN VRIJDAGMIDDAG 17:00 UUR GEMIST. KAN IK OP MAANDAG TOCH NOG BONEN VOOR DEZE WEEK BESTELLEN?

Neem zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op 085 303 59 26. Dan kijken we samen wat er mogelijk is.

WAT ZIJN DE VERZENDKOSTEN?

Voor bestelling van 1 tot 4 kilo rekenen wij € 4,50 per bestelling. Is je bestelling groter dan 4 kilogram, dan vervallen de verzendkosten.

WELKE BETAALMETHODEN ZIJN ER?

Bij KoffieWerkt kun je online met iDeal, MasterCard of Visa betalen. Volg hiervoor de instructies in het scherm. Heb je een koffieabonnement, dan kunnen we ook op factuur leveren of een digitale accept giro sturen. De eerste betaling is altijd via de site

KAN IK OOK EEN ABONNEMENT NEMEN OM IEDERE MAAND KOFFIE TE ONTVANGEN?

Ja, dat kan zeker. Dit is het Koffieabonnement zonder verplichting. Wij zorgen dan dat gedurende een afgesproken periode de koffiebonen maandelijks worden verzonden. Ook helpen we de voorraad te beheersen, dus als je nog over hebt van vorige maand, dan sturen we gewoon wat minder. En als je denkt meer nodig te hebben sturen we meer.Wil je hier meer over weten, neem dan contact met ons op 085 303 59 26 en we kijken samen naar de beste oplossing.

HELP. IK HEB PROBLEMEN MET DE BETALING OP DE SITE?

Dit mag natuurlijk niet de bedoeling zijn. Mocht het toch voorkomen, bel dan 085 303 59 26 of maak dan gebruik van de live chat en mail info@koffiewerkt.nl

IK HEB GEEN BEVESTINGSMAIL ONTVANGEN VAN MIJN BESTELLING. HOE KOM IK ER ACHTER OF MIJN BESTELLING GOED IS DOORGEKOMEN?

Er wordt in principe altijd een bevestigingsmail gestuurd naar het e-mailadres dat is opgegeven. Mocht je geen mail hebben ontvangen, check dan eerst je spambox misschien zit onze mail daar in. Daarnaast kun je jouw bestelgeschiedenis in je account te allen tijde inzien. Mocht je er niet uit komen, neem dan contact met ons op via de Live Chat of info@koffiewerkt.nl.

IK HEB EEN VERKEERDE BESTELLING DOORGEGEVEN. KAN IK DIT NOG VERANDEREN?

Mocht je een fout hebben gemaakt in je bestelling neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 085 303 59 26 stuur ook een mail met de juiste bestelling door aan info@koffiewerkt.nl dan hebben we het in ieder geval alvast op papier staan.

IK HEB EEN VERKEERDE BESTELLING DOORGEGEVEN. KAN IK DIT NOG VERANDEREN?

Mocht je een fout hebben gemaakt in je bestelling neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 085 303 59 26 stuur ook een mail met de juiste bestelling door aan info@koffiewerkt.nl dan hebben we het in ieder geval alvast op papier staan.

IS KOFFIEWERKT TELEFONISCH TE BEREIKEN?

Maandag t/m vrijdag zijn wij van 09:00 – 18:00 uur telefonisch bereikbaar op 085 303 59 26. Bij geen gehoor, spreek een voicemail in en we bellenje zo spoedig mogelijk terug. Of benader ons via de Live Chat of stuur een mail naar info@koffiewerkt.nl

KAN IK OOK KOFFIEMACHINES KOPEN?

Jazeker. KoffieWerkt is officieel partner van Jura koffiemachines. Op de website vind je in de webshop ons aanbod. Heb je vragen over de verschillende machines of weet je gewoon niet zo goed wat je nodig hebt? Neem dan contact met ons op voor een koffieconsult. Tel.085 303 59 26 Naast kopen hoort financial lease (huur) van een koffiemachine ook tot de mogelijkheden, vraag er gerust eens naar.

IK WEET NIET WAT IK LEKKER VIND. KAN IEMAND MIJ HELPEN?

Weet je niet welke koffie het beste aan jouw wensen voldoet? Vraag dan een koffieproeverij aan. Dit kan via het contactformulier op de website, info@koffiewerkt.nl of via 085 303 59 26.

KAN IK OOK GEMALEN KOFFIE BESTELLEN?

Om de kwaliteit en versheid van onze bonen te waarborgen, verkopen wij alleen vers gebrande koffiebonen. Als we een boon malen, vergroot het oppervlakte en wordt het oxidatieproces versneld. Dit doet afbreuk aan de versheid van de koffie, en dat vinden wij zonde.

HOE BEWAAR IK MIJN BONEN HET BEST?

De bonen blijven het langst houdbaar door ze zo ver mogelijk van licht, lucht en vocht vandaan te houden. Na het openen van de zak adviseren wij om de bonen in de zak en in een blik of trommel te bewaren. Een dichte zak adviseren wij niet langer dan 6 weken na branddatum te bewaren. Ook een dichte zak je het best op een donker droge plek

HOE LANG BLIJVEN BONEN GOED?

Voor de meest optimale smaak kun je het beste de koffie binnen zes weken na branddatum nuttigen. Daarna kun je de koffie nog prima een jaar bewaren, mist droog, donker en in de verpakking bewaard. De smaak wordt alleen wel minder.